İstanbul'da İlk Gezi: Büyük Ada

Kategoriler Benim Dünyam 18.09.2011 10:19:51

Uzun bir aradan sonra İstanbul gezimize ilk olarak Büyük Ada ile başlangıç yaptık. Berat ile Kabataş iskelesinden başlayan yolculuğumuz Heybeli Ada'dan sonra son durağımız Büyük Ada ile devam etti. Ada'ya inişimizle beraber etrafı ucu bucağı görünmeyen maviliklerle kaplı çam ağaçlarıyla örtülü muhteşem bir doğayla karşı karşıya kaldık :) Kısa süreli bir keşif turunun ardından nerede ne var nereleri gezebiliriz öğrendikten sonra daha eğlenceli olacağını düşünerek faytonla gezmek yerine bisiklet kiralayarak Ada turumuz başlamış oldu. Bisiklet kiralarken aldığımız harita ve telefondan yararlandığımız maps ile Ada'nın altını üstüne getirdik ve Ada'nın tamamını dolaşmak için 14 kilometrelik yolu bisikletlerle turladık :)

İlk turumuzun ardından merkeze dönerek yemek molası verdik ve sahilde biraz dinlendik. Yorucu olmasının yanında o kadar çok eğlendik ki benim için muhteşem bir gündü. Özellikle bisiklet gezimiz çok eğlenceliydi. Bir çok tarihi yeri gezmemizin yanında, ikinci turumuzda Ada'nın en yüksek noktasına (202 metre) kurulan Aya Yorgi Kilisesi'ne ulaşmak için harcadığımız çaba görülmeye değerdi.

Hristiyan inancına göre, 23 Nisan ve 24 Eylül tarihlerinde Aya Yorgi Kilisesi'nin yolunu çıplak ayakla yürüyenlerin yarı hacı sayılıyor olması ve Aya Yorgi'ye çıkarken yol kenarındaki çalılıklara bir ip sararak kısmetinizin açılacağı ve işlerinizin düzeleceği inancının yaygın olması nedeniyle çok fazla ziyaretçi alıyormuş. Kilise içerisinde tarihi yüz yılları bulan eserlerin yanında Hz. İsa'nın çarmıha gerilmeden önce bağlanıp kırbaçlandığı sütuna dokunarak dilek tutup dileklerinin gerçekleşeceğine inanıyorlarmış.

Aya Yorgi Kilisesi gezimizden sonra uzun uğraşlar sonucu çıktığımız yolu bisikletle kısa bir sürede inerek gün batımını izlemek için Ada'nın en arka kısımlarına doğru yol aldık. Manzara o kadar güzeldi ki tüm yorgunluğumuza rağmen iyi ki gelmişiz dedik :) Havanın kararmaya başlamasıyla beraber tekrar merkeze dönerek Büyük Ada turumuzu tamamlamış olduk. O kadar yorgunluğun üzerine tekrar bir yemek molası verdikten sonra dönüş için hazırlıklara başladık. Çok güzel bir günün ardından evimize dönerken bir sonraki gezimiz için Heybeli Ada hayallerini şimdiden kurmaya başladık :) Son olarak tüm gün boyunca dilimden düşürmediğim Ada Sahillerinde Bekliyorum şarkısını dinlemenizi istiyorum :) Ada'da çektiğimiz fotoğraflara flickr veya facebook üzerinden ulaşabilirsiniz.

(4) yorum yapılmış, Sende yorum eklemek ister misin ?

Abdullah KILINÇ
Abdullah KILINÇ - 30.09.2011 00:00:00
#4

Hayat size güzel, gezin tozun büyük, küçük, orta gezin hepsini.

Berat Çarşı
Berat Çarşı - 18.09.2011 00:00:00
#3

bisiklet surmeyide ozlemisim. cok iyi oldu bu gezi :)

Sırrı
Sırrı - 18.09.2011 00:00:00
#2

211 tane fotoğraf çekmişiz :) 81 tanesini facebook ve flickr da paylaştım

halid
halid - 18.09.2011 00:00:00
#1

ama hiç fotoğraf çekmemişsiniz?

Yıldızlı alanların doldurulması zorunludur.